Search

מדריך רכישה למשטחי שיש

משטח השיש הוא אחד האלמנטים החשובים והבולטים בכל מטבח – וזאת ללא קשר לגודלו או לאופן העיצוב שלו. למשטח זה חשיבות פונקציונאליות גדולה – הוא משמש כמשטח העבודה שלנו ובנוסף, הוא בעל השפעה גדולה על מראה המטבח ועל האווירה אשר תיווצר בחלל זה. לכן, בבואנו לבחור שיש למטבח, עלינו לדאוג לעשות בחירה מושכלת ונבונה. כחלק מכך, ההמלצה היא לערוך היכרות עם כל חומרי הגלם האופציונאליים מהם עושים שיש למטבח ובין היתר: דקטון, לאפיטק, אבן קיסר, גרניט, קייסטון, סיילסטון וכן הלאה. דבר נוסף שעלינו לעשות, הוא להבין את מלוא הדרישות שלנו לגבי הגוונים של השיש הפרקטיות, השימוש האישי שלנו והמראה הכללי ממנו אנחנו רוצים ליהנות בסופו של תהליך. בכדי לא לצאת עם חור גדול בכיס, מומלץ גם לתכנן מראש את התקציב אותו נייעד עבור מטרה זו. בחירה נבונה ומושכלת במשטח שיש תאפשר לנו ליהנות ממשטח איכותי ויפה אשר ישמש אותנו נאמנה לאורך שנים רבות וארוכות.
 
כאמור, החשיבות של שיש למטבח הינה גבוהה ובעלת השפעה גדולה על איך יראה המטבח שלנו והאם יהיה לנו נוח לעבוד בו ונעים לשהות בו או שלא. כחלק מכך, ההמלצה היא לבחור בצורה מושכלת ונבונה את משטח השיש ולהקפיד שחברת השיש תתן מענה מספק ומקצועי שעונה על כל הדרישות והצרכים שלנו ללא יוצא מהכלל.

לא כל שיש מתאים עבור כל מטבח, לכן בבחירת השיש יש מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון. בטיפ הבא נפרט היתרונות והחסרונות של כל סוגי השיש למטבח, מחירי השיש השונים, וגם איך לזהות קבלני שיש חאפרים. 
 
 

איך לבחור שיש למטבח?

ישנם סוגי שיש שיסדקו מסיר רותח ויש שיחזיקו מעמד, יש סוגי שיש שיספגו כתמים רבים ואחרים יישארו ללא רבב. הכנו לכם רשימה של 3 פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת השיש למטבח שלכם: 
 
  1. עיצוב השיש
    שיש למטבח מגיע במבחר של מאות דגמים וטקסטורות שונות, ובעולם השיש יש קולקציות, ממש כמו בעולם האופנה. יש שיש בעל צבע אחיד או צבעים רבים, דמוי חול, עורקים או גידים, מבריק או מט, יש סוגי שיש שניתן לייצר בדיוק לפי העיצוב הרצוי, ויש סוגי שיש שמגיעים בעיצוב ייחודי של אימא אדמה  וכל משטח שיש שלהם שונה מקודמו. לכן, לפני בחירת סוג השיש כדאי לעיין בקטלוגים של חברות שונות, ולבחור את עיצוב השיש המתאים למטבח שלכם.
     
  2. מחיר השיש
    כשיש מבחר כל כך גדול של דגמים, גם טווח המחירים רחב מאוד. שאלת התקציב היא בין הסוגיות החשובות שתצטרכו לקחת בחשבון בבחירת השיש. מחיר שיש למטבח יכול לנוע בין 250 ₪ למטר עבור הסוג הזול והפשוט ביותר, ואילו סוגי השיש יכולים היוקרתיים והייחודים להגיע גם ל- 10,000 ₪ למטר ואף יותר מזה. שאלו את עצמכם כמה אתם מוכנים להשקיע בשיש למטבח? בהמשך נפרט על מחיר סוגי השיש השונים.
     
  3. כושר ספיגה
    סוגי שיש שונים בעלי כושר ספיגה שונה. למה זה פרמטר חשוב עבור שיש למטבח אתם שואלים? אם אתם בשלנים חובביםובמטבח שלכם שמן, יין ורטבים שונים נוטים להישפך מידי פעם ותבלינים נוטים להדבק, בבחירת השיש למטבח כדאי לבחור בשיש עם כושר ספיגה נמוך, כדי שהנוזלים השונים שישפכו לכם במטבח לא יישארו שם לנצח. בנוסף, ספיגה של חומרים שונים בשיש מעודדת יצירת חיידקים, והיום יש גם משטחי שיש אנטי -בקרטריאליים לחלוטין.
    אם השיש במטבח מהווה עבורכם אלמנט עיצובי בלבד, ואין לכם כוונה לבשל עליו יותר מידי – תוכלו לתת לפרמטר הספיגה חשיבות נמוכה. 
 
 

מעבד שיש מקצועי מסביר איך לבחור שיש למטבח

 
  1. חוזק השיש
    מצד אחד, שיש למטבח סופג לא מעט מכות בחייו, למשל: סירים שנופלים, סטים כבדים של כלים שמונחים עליו וסכינים שחותכות עליו. מצד שני, השיש גם נחשף לחום הבישולים, ולשיש טבעי יש נטייה להתרחב בחום, לכן נדרשת לו גם גמישות מסוימת. בבחירת השיש למטבח שלכם חשוב להבין האם אתם זקוקים לשיש חזק במיוחד או שיש גמיש יחסית? לכל אחד מסוגי השיש תכונות שונות שחשוב לקחת בחשבון.
     
  2. אחריות עבור התקנת השיש
    שיש למטבח הוא מוצר לא זול, ולכן אנחנו מצפים שהוא ישמש אותנו לעשרות שנים. אבל בגלל שהשימוש בשיש משתנה בין משפחה למשפחה, האחריות הניתנת היא מצומצמת יחסית. ישנם סוגי שיש ללא אחריות כלל, ויש כאלו שמגיעים עם 3 – 5 שנות אחריות ויננם עם 10. בבחירת השיש למטבח כדאי לשאול את עצמכם עד כמה חשובה לכם האחריות עבורו? 
 

סוגי שיש למטבח

  1. שיש קווארץ למטבח- אבן קיסר, סיילסטון, קייסטון
    שיש קווארץ הוא המשטח הנפוץ ביותר בישראל למטבחים. 

    יתרונות של קווארץ:

    מאות דגמים בעיצובים ומרקמים שונים והמבחר אדיר. קווארץ הוא שיש נוח לעיצוב בצורות שונות,  היתרון המרכזי שלו הוא המחיר.

    חסרונות של קווארץ:

    אסור להניח עליו סירים רותחים כי הוא עלול להסדק, והוא רגיש לשריטות ולכתמים.
    מחיר – שיש קווארץ מגיע בקולקציות בטווחי מחירים שונים. מטר רץ של שיש נע בין 800 ₪ – 1800 ₪ פלוס מע”מ בממוצע, כולל ההובלה וההרכבה, תלוי בקולקציה. אם תסתפקו בשיש מהקולקציה הישנה, תקבלו שיש איכותי וגם תחסכו כמה מאות שקלים. חשוב לדעת שפלטות שיש סטנדרטיות מגיעות בגודל שמספיק ל- 6.5 מטר רץ, ולכן אם המטבח שלכם דורש 7 או 8 מטרים, יידרש חיתוך של פלטת שיש חדשה והמחיר יעלה.
    כמו כן ישנם שינויים קלים בין החברות, לדוגמא סיילסטון שהדבר הייחודי במשטח שלהם הוא העובדה שהוא בעל הגנה אנטי בקטריאלית שמוחדרת לתוכו בזמן הייצור, ובעקבות זאת הוא בעל כושר ספיגה נמוך מאוד ועמיד לכתמים.

     
  2. שיש גרניט- הוא שיש טבעי המגיע מבטן האדמה, ואין קטלוג לבחור מתוכו דגם ספציפי . כל לוח של שיש גרניט הוא ייחודי ולעולם לא יהיו שני לוחות זהים לחלוטין – יש לכך יתרונות וגם חסרונות.

    יתרונות שיש גרניט:

    שיש איכותי במיוחד מכיון שהוא נחצב מבטן האדמה מסלעים טבעיים לחלוטין, השיש מאופיין בחזות חזקה, מיוחדת האופיינית רק לגרניט. לשיש מרקם אחיד שמשתנה מעט בין משטח למשטח מתוקף היותו שיש טבעי, לדוגמא המשטחים הכהים יאופיינו בחוזק ועמידות גבוהה יותר בשל הבזלת המצויה, המשטחים הבהירים יותר ישלבו בגוף השיש עצמו ניצנוצים המעניקים לו גימור מיוחד ואקסלוסיבי.

    חסרונות שיש גרניט:

    הייחודיות של הגרניט מובילה למחירו היקר. גם החוזק של הגרניט הופך לעיתים לחיסרון – אין ביכולתו להתגמש תחת לחץ והוא עלול להיסדק. בנוסף, בגלל שמדובר בסלע טבעי, יש לו נקבוביות שעלולות להיות מקור להצטברות חיידקים.

    מחיר שיש גרניט: בכל הנוגע לגרניט למטבח, מדובר בשוק פרוץ. מכיוון שכל לוח גרניט הוא ייחודי, כל קבלן שיש יכול לקבוע מחיר מופרז ללא תחרות – ברגע שהלקוח אהב את העיצוב הייחודי, הוא הרי לא ימצא אותו בשום מקום אחר בעולם ולכן אנו עובדים עם החברה המובילה בעולם לשיש מסוג זה, חברת קוסנטינו העולמית, מחירי שיש סנסה גרניט של קוסנטינו מתחילים בכ – 1000 ₪ למ”ר ויכולים להגיע גם ל- 20,000 ש”ח למ”ר.
    אם החלטתם ללכת על גרניט למטבח, חשוב שתדעו שיש שני סוגים של שיש גרניט למטבח – בהיר וכהה. השיש הבהיר סופג הרבה כתמים – למשל אם אתם מבשלים וטיפות שמן ניתזות לכל עבר, הן יספגו במשטח. לכן, אם כבר השקעתם כל כך הרבה כסף ובחרתם בשיש גרניט למטבח שלכם, כדאי ללכת על הגרניט הכהה.
     
  3. משטחי דקטון/לאפיטק למטבח

    בשנים האחרונות חלה התקדמות מהירה אל עבר המשטחים הקרמיים וגרניט הפורצלן
    שיש דקטון או משטח דקטון, הוא פריצת דרך טכנולוגית ועיצובית. מדובר בחומר דמוי שיש איכותי במיוחד, במגוון מרקמים, צבעים ורמות גימור. המשטחים מיוצרים בתהליך מיוחד במינו: תערובת של כ- 20 מינרלים שנאספו ממיקומים שונים מרחבי העולם נטחנים במפעל החברה, מחוממים בטמפרטורה של כ- 1,200 מעלות, משוטחים, נצבעים, ונחתכים ללוחות בעוביים שונים. מדובר בתהליך שרשום כפטנט שמעביר את המינרלים בתוך שעות ספורות תהליכים שבטבע היו לוקחים מיליוני שנים. התוצאה? עוצרת נשימה – והרבה מעבר לכך…!

    מבט אחד בתמונות שיש דקטון מספיק כדי להבין שמדובר במשטח באיכות הגבוהה ביותר שניתן לשלב בבית פרטי או בניין ציבורי. ואכן, מרגע הופעתו מעצבי פנים ואדריכלים אימצו את הדקטון בחום, מרבים לשלב אותו בעיצובים, וממליצים עליו בכל הזדמנות. ניתן לראות כיום בכל אולם תצוגה שיש דקטון במטבח, כחיפוי לקירות פנימיים, כחיפוי לקירות חיצוניים, ועוד. סקירה מהירה של יתרונותיו הרבים מסייעת להבין במהירות מדוע כל כך הרבה בעלי מקצוע נותנים לדקטון המלצות כה חמות.

    יתרונות הדקטון:

    1. איכות העיצוב: הצבעים מהפנטים, הגימור חלק ונעים למגע, משטח יוקרתי בסטייל אירופאי קלאסי.
    2. עמיד לטמפרטורות קיצוניות: ניתן להניח על הדקטון סירים וכלי בישול בטמפרטורה של עד 300 מעלות מבלי לפגוע בגימור החלק.
    3. עמיד לשריטות : שיש דקטון עמיד בפני שריטות  ושאר חבלות פיזיות. מבלי שיוותר עליו סימן – מומלץ גם לחיפויי חוץ!
    4. קל לניקוי: גם את הכתמים העקשניים ביותר ניתן להרטיב מעט ולנגב עם מטלית לחה בקלות וללא מאמץ. 

    חסרונות הדקטון:

    מחירו הגבוה שנע בין 1800 ל3400 ש”ח פלוס מע”מ למטר אורך.

    משטח לאפיטק הוא משטח בעל תכונות זהות לדקטון, מיוצר מאיטליה ומיובא ע”י חברת k-stone
    המשטח יקר יותר ממשטח הדקטון מכיון שהוא בעל גוף מלא- 
    full body – ללא הדפסות. 

 
גימורים ותוספות לשיש למטבח
בהתקנת שיש למטבח תצטרכו להחליט לגבי צורת הקנט, כלומר הסף של השיש. יש אופציות שונות לסף השיש במטבח: מעוגל, חצי עיגול, חוסם מים, משופע למטה, משופע למטה פאזה הפוכה ועוד. תוספת הקנט תשפיע על מחיר השיש למטר וכלל שצורת הקנט מורכבת יותר המחיר למטר יעלה. למשל, קנט שיש קווארץ למטבח יעלה כ 150 – 200 ₪ למטר, ואילו קנט מדקטון יעלה בממוצע 350 – 500 ₪ למטר. 
 
 

שיטות של מעבדים לא מקצועיים 

לא משנה באיזה שיש בחרתם למטבח שלכם, ההתקנה שלו היא שתקבע את העמידות והיציבות שלו לאורך השנים. יש מספר שיטות של מתקיני שיש לא מקצועיים שכדאי להיזהר מהן: 
 
 

התקנת שיש על מטבח לא מפולס

היציבות של השיש תלוי בארונות המטבח עליהם הוא עומד. אם הארונות או הקיר התומך עקומים, השיש יחליק וישקע עם הזמן ויש סכנה לשברים ונפילה של השיש. קבלני שיש זולים יוותרו על העבודה של פילוס ויישור המטבח ויעדיפו לדחוף מתחת לשיש חתיכות עץ או קרטון, שעם השנים ישחקו ויגרמו לשיש שלכם לשקוע. וודאו כי המטבח שעליו יותקן השיש מפולס ויישר – כך הוא יחזיק את השיש לאורך שנים. 
 
 

מפעל השיש מגיע למטבח שלך

קבלן שיש מקצועי ייקח מידות של המטבח שלכם במדידת פרוליינר בלבד ע”י מהנדס מקצועי שעבר הכשרה מקיפה ובעל תואר בתחום, ואם צריך יחזור וייקח אותן שוב, ולעיתים אף בפעם השלישית – הכל בכדי לבצע את חיתוך לוחות השיש בצורה המדויקת ביותר במפעל! השאיפה של כל קבלן שיש מקצועי היא להגיע למטבח עם לוחות שיש מושלמים. ברגע שהמטבח שלכם הופך למפעל לחיתוך שיש – ככל הנראה שהמידות שנלקחו היו מוטעות, והקבלן לא מיומן מספיק.  
 
 

לא כולל מדידה, התקנה, הרכבה וקנט

מחיר זול מידי לשיש למטבח צריך להדליק לכם נורה אדומה. לא מעט קבלני שיש לא מקצועיים יציעו מחיר זול למטר שיש, ואז כשיגיעו להתקין אותו תגלו שהמחיר לא כולל התקנה, הדבקה, את הקנט ובעיקר התקנה לא מקצועית וחיבורים גסים ולא מדוייקים. וודאו עם קבלן השיש מה בדיוק כולל המחיר למטר של שיש וחפשו עליו המלצות באינטרנט ובדף הפייסבוק של החברה.

 

קבלני שיש מומלצים

לא משנה באיזה סוג שיש למטבח בחרתם – העמידות, האסתטיות והיציבות שלו לאורך שנים, תלויות בעיקר בטיב ההתקנה. לכן, חשוב לבצע התקנה של שיש למטבח עם בעלי מקצוע מנוסים ומיומנים בעלי מיכשור ומכונות מתקדמים והכי חשוב- בעלי אנשי מקצוע שעברו הדרכות והשתלמויות בנושא השיש.
אדריכלים ומעצבים?
הצטרפו לדיוור החודשי שלנו!
קבלו השראה, עדכונים והטבות בלעדיות לפיתוח המטבח המושלם עבור לקוחותיכם
Call Now Button דילוג לתוכן